Followers

Google+ Followers

26 March 2013

INFO : BERCIUM BAIK UTK KESIHATAN BETOI KA ?


Bercium Baik Untuk Kesihatan


Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan. Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit. Apa saja keuntungan berciuman bagi kesihatan?

* Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita. Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung per minit.


* Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

* Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam yang menutupi gigi.

* Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.



Tambahan Info: KELEBIHAN BERCIUM

1. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini.

2. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

3. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman bergairah tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman) boleh membantu menghilangkan berat badan.

4. Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.


5. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur. Otot pipi yang menegang karena ciuman yang bergairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.

6. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

7. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.

8. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu mengurangi sakit.

sumber: click disini

08 March 2013

PICTURE : lunch bersama My BFF Ning ..

Yumm ... Yum ... thanks dear...

Ade discussion huhuhu... masalah negara.. kuikuikui .. tul tak ning !!

:P

candid the best result !
Bilew dunie bergabung hahaha  !! abis Starbucks tu riuh ... huhuhu

~ XOXO ~

04 March 2013

PICTURE: tak der krojer... adeh..

Aktiviti Pagi... belajar... edit.. ermmm byk tak menjadi... hahaha kelakar pulak hasilnyer... kene download byk icon yg comey2 aa..







Aktiviti lunch... when to the same place.. arr dah kembang tengkok ... fazlee.. reject tempat tu..makan pun tak abiss.....


Gambo kabur.. nie penangan jari fazlee ler nie... hehehe

Jemput makan... gambo kabur giler ... tp thanks to fazlee sbb snap kan ..
Smilee.....

Makan secara pelahan utk muat turun kat pewout yg dah tak buleh nk menampung betapa panjangnyer roti subway tu.. hahaha mengah nk habiskan ...


ermm.. ermmmm...

OHhhhh yer ker !! teruk nyer.. hahahaha actually tak ingat kitaorang discuss pasai aper.. kah kah kah..

Mrk berjalan meninggalkan ku dibelakang .. huhu sedih..  :)

Fazlee... nie free.. ko ader... hahaha nk tak ??? aku nie baik hati tau.. nah ambik tp kene bayar sbb aku dpt free...

Member mengenang nasib utk jadi jutawan ... bukak zoo negara...

click.. click ...


OMG what happen ????? sapa jahanamkan kerusi nie.. haahaha

:P ... fazlee no komen aar.... aku nk gelak leh ??? kikiki

01 March 2013

PICTURE : Menapak jap di Karnival WOW

Nie aa permandangan tapak karnival WOW tue... adoii panas nyer.... baru nk start melangkah masuk ...
Ini gerai yang pertama kitaorang singgah.. sbb ade KOKO TOK ABAH BOBOBOI punyer tarikan.. huhuhu nasib tak der biskut YAYA.. haha

Menyinggah di tapak maggie... ala benda FOC semua org serbu.. save duit sikit.. hahaha belasah maggie kari dan nasik goren... kuikuikui...
Sweet little sista makan maggie... huhuhu

muka kepanasan berpeluh... rehat jap... smile....
My sista makan apew tu.. nasik goren .. sedap tak ??

Dahaga ayaq .. !!!! waterrrr... water ... before that .. posing jap.. angin kuat sampai abis tudungku..

Menanti kakak2 membeli ayaq ngan penuh kesabaran.. hahahahaha ! yer kew ???

Posing jap !
Kasi zoom sikit... huhuhu kepanasan, kedahagaan, kepenatan.. adoii

~ XOXO ~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...